Google Ads to dynamicznie rozwijające się narzędzie reklamowe, które obecnie jest drugim pod kątem popularności kanałem pozyskiwania ruchu do strony. Szerokie możliwości konfiguracyjne oraz ogromna ilość potencjalnych klientów to największe zalety tego systemu. Kluczem jest jednak odpowiednie skonfigurowanie kampanii oraz wybranie optymalnego celu reklamowego. W artykule przedstawimy cele reklamowe dostępne w systemie w 2020 roku.
Budowanie zasięgu i świadomości
Idealny cel dla firm, którym nie zależy na szybkim wzroście sprzedaży, a raczej skupiają się na budowaniu własnego wizerunku i rozumieją, że taka kampania musi być włączona przez dłuższy okres czasu, aby osiągnąć zadowalające efekty. Korzystając z tego celu mamy do dyspozycji reklamę w sieci reklamowej oraz reklamy wideo.
Rozważanie zakupu produktu
Kampania bannerowa, której celem jest dotarcie do klientów potencjalnie zainteresowanych zakupem Twojego produktu. Korzystając z tego celu mamy do dyspozycji standardową reklamę w sieci reklamowej kampanie w Gmailu oraz kampanie inteligentną w sieci reklamowej.
Generowanie ruchu w witrynie
Z tego celu powinniśmy skorzystać gdy naszym celem jest przekierowanie określonej liczby osób w danym budżecie. W przypadku tego celu mamy do dyspozycji 5 rodzajów kampanii: sieć reklamowa, wideo, sieć wyszukiwania, kampania produktowa oraz Discovery.
Promowanie aplikacji
Idealny cel gdy chcesz rozreklamować swoją nową aplikację. Do dyspozycji mamy pełny zakres rodzajów kampanii (w porównaniu do celu "Generowanie ruchu w witrynie" dochodzi tutaj kampania Smart.
Sprzedaż
Najważniejszy cel, który ma za zadanie wygenerowanie jak największej ilości konwersji w określonym przez Ciebie budżecie. Jeśli masz e-commerce to ten cel powinien być dla Ciebie priorytetem. Tutaj również mamy do dyspozycji pełną pulę rodzajów kampanii - 6.