Zanim wyruszymy na podbój rynku, zrobimy niebotyczna karierę i kolosalne pieniądze, musimy dać się zauważyć na rynku olbrzymiej konkurencji. Niezależnie od branży w jakiej działamy, liczba firm zajmujących się podobnymi rzeczami jest ogromna. Trzeba pokonać konkurencję, by móc być widocznym. Aby wygrać wyścig o pierwsze miejsce, trzeba mieć dobrą, (czyt. skuteczną) reklamę.
Outsourcing działań reklamowych
Nie jesteśmy w stanie w firmie, przygotowywać samodzielnie działań reklamowych. Coraz więcej powstaje przedsiębiorstw i agencji, które specjalizują się w określonego rodzaju reklamach. Jeśli dział marketingu firmy już się określił i wiadomo, czego tak naprawdę przedsiębiorstwo oczekuje od reklamy – sprzedaży produktów czy kształtowania wizerunku, a może jednego i drugiego, to możemy przystąpić do robienia kampanii.
Musimy zrozumieć, że różne działania, różnego typu agencji nakierowane są na osiąganie zróżnicowanych celów. Dlatego na rynku są różne agencje: interaktywna zajmuje się promowaniem firm w internecie, reklamowa wykonuje reklamę tradycyjną, jak banery, ulotki, gadżety, agencje e-PR dbają o publicity w prasie, agencje marketingu zintegrowanego, łączące marketing offline z reklama internetową.
Twój budżet
Wybór agencji wiąże się z kosztami, ile pieniędzy możemy na reklamę przeznaczyć. Najciekawszą i najlepszą formą jest oczywiście marketing łączący działania tradycyjne, jak ulotki, czy artykuły prasowe, z działaniami internetowymi, jak pozycjonowanie czy reklama na portalach społecznościowych. Niemniej wymaga to największych nakładów finansowych. Działania te uzupełniają się i przynoszą najlepsze efekty wtedy, kiedy są prowadzone razem.
Nie wybieraj w pośpiechu
Zaistnienie firmy na rynku konsumenckim jest sprawa trudna i wymagająca pomysłu. Dobrze jest wybrać firmę z doświadczeniem i rekomendacjami. Jak widać, możliwości i sposobów na skuteczną promocję jest wiele. W zależności od tego, czy stawiamy na offline, online, reklamę, marketing czy PR, możemy wybierać w różnego rodzaju agencjach. Decyzja uzależniona jest od celu reklamy i możliwości finansowych firmy.