W e-biznesie jak w sporcie, liczy się tylko pierwszy. Może nie jedynie pierwszy, ale pierwsza dziesiątka ma znaczenie. Jeśli ktoś szuka czegoś poprzez wyszukiwarkę, a najpopularniejszą jest Google, to pierwsze dwie-trzy pozycje, jakie się pokazują są przedmiotem zainteresowania.
No właśnie, chodzi o to, aby znaleźć się jak najwyżej, właśnie tam, na tych miejscach, które są odwiedzane przez klienta.
Jak to zrobić?
Pozycjonowanie, wymaga odpowiednio sformułowanych słów kluczowych, tagów, które mogą ciebie zaprowadzić po sukces. Nie tylko w sensie dosłownym, że właśnie twój biznes znajdzie się najwyżej, ale też w bardzo praktycznym tego słowa znaczeniu. Taka wysoka pozycja przekłada się na zysk finansowy. Jeśli to właśnie do twojego sklepu czy firmy, zagląda klient, to bardzo prawdopodobne , że dokona zakupu, przecież szuka jakiejś konkretnej rzeczy. Jeśli nawet nie zrobi tego teraz, to być może wróci w najbliższym czasie, gdy podejmie już ostateczną decyzję.
Pozycjonowanie jest wiele warte, to trudna sztuka i kosztuje sporo. Poza tym pozycjonowanie polega na tym, ze nie robi się tego jednorazowo. Jeden strzał, nic nie znaczy, nie zapewnia reklamy ani nie nagania znacznej liczby klientów, Chodzi o systematyczne pojawianie się w wyszukiwarce w długim przedziale czasowym. Takie pozycjonowanie oznacza sukces, pozwala dać się zapamiętać.
W czym tkwi sukces?
Klient lojalny wraca potem wielokrotnie, jeśli jest zadowolony z zakupionego towaru lub wykonanej usługi. Cala tajemnica sukcesu pozycjonowania zawiera się w słowach kluczowych, we właściwie sformułowanych frazach, które poszukująca osoba wpisuje w wyszukiwarkę.
Wyspecjalizowane firmy gromadzą wiedzę na ten temat i proponują ci określone rozwiązania. Samodzielne tagowanie jest bardzo trudne. Przestrzeń internetowa staje się coraz bardziej skomercjalizowana. Jedynie skorzystanie z usług wyspecjalizowanej firmy pozwoli na umożliwienie sobie osiągnięcia sukcesu, to dopiero szansa na sukces, a nie sam sukces. Z kim chcesz wygrać? Zadecyduj.