Znaczenie reklamy mobilnej w działaniach marketingowych bardzo wzrasta, przychody z niej są obecnie najwyższe w świecie. Banery reklamy mobilnej, czyli grafika reklamowa, trafia bezpośrednio na wyświetlacz telefonu komórkowego odbiorcy.
Jest skierowana do konkretnej osoby, odbierana jednostkowo. Być może popularność reklamy mobilnej bierze się stąd, że ma ona tak bardzo zindywidualizowany charakter.
Czym się różni reklama na desktop od tej na mobile?
Banery reklamowe pojawiają się na stronach internetowych na ekranach komputerów stacjonarnych i laptopów, reklama, która dociera na urządzenie przenośne musi być dużo lżejsza. Baner pojawiający się na wyświetlaczu komórki musi być sformatowany do odpowiedniej wielkości. Reklama wymaga ze strony informatycznej znacznie bardziej zaawansowanego przygotowania. Rozróżnienia na reklamę internetową stacjonarną i mobilną, innego opracowania. Wszystkie banery musza mieć możliwość kliknięcie w nie.
Wielkość banerów może być różna. Mają one charakter ruchomy, płynny, przemieszczają się po całej stronie internetowej. Inną formą skutecznej reklamy mobilnej są reklamy tekstowe. Wyglądają jak typowe reklamy tekstowe wyświetlane na komputerach. Podstawową różnicą jest to, że użytkownikowi korzystającemu z wyszukiwarki na komputerze stacjonarnym może wyświetlić się więcej reklam na jednej stronie niż użytkownikowi telefonu komórkowego. Mały ekran zobowiązuje.
Lepsze wyniki reklam na mobile
Zaawansowane technologie umożliwiając dokładne adresowanie kampanii reklamowej do konkretnych osób, odpowiedniej grupy docelowej. Klikniecie w reklamę powoduje albo połączenie z call center, albo wysłanie wiadomości smsmem lub mailem. Powoduje też przeniesienie na stronę reklamodawcy.
Daje interakcję zupełnie niemożliwą w tradycyjnej reklamie prasowej, czy też radiowej lub telewizyjnej. Ta przewaga reklamy mobilnej na każdym innym typem reklamy powoduje, ze jej atrakcyjność gwałtownie wzrasta. Pomimo większych kosztów niż każda inna reklama, jest ona najbardziej doceniana przez reklamodawców.