Chociaż zakres działania agencji dzisiaj jest naprawdę bardzo szeroki, to jednak sposób zakładania jest firmy prosty i jest standardowy. Należy zarejestrować działalność gospodarczą, zdobyć NIP i Regon. Zgłosić się do urzędu skarbowego i ZUS. Przy jednoosobowej działalności gospodarczej w formie agencji reklamy internetowej koszty początkowe mogą być tak naprawdę niewielkie. Wystarczy wynajęcie powierzchni biurowej, by móc rozmawiać z klientami, choć tak naprawdę czasem wystarcza jedynie kontakt mailowy.
Opracuj zakres usług
Jeśli chcemy prowadzić agencję samodzielnie, to należy określić stopień specjalizacji, gdyż zakres i różnorodność działań reklamowo-marketingowych jest tak różnorodna, że jedna osoba nie jest w stanie temu podołać. Jeśli przedsiębiorca sam dysponuje wiedzą i umiejętnościami w zakresie prowadzenia kampanii reklamowych w internecie, ma zaplecze informatyczne, to może podjąć się zakładania stron internetowych, hostingu i pozycjonowania.
Wsparcie specjalistów
Jeśli agencja ma mieć szeroki zakres działania, należy współdziałać w kilka osób. Prowadzenie kampanii wymaga bowiem wielu działań i umiejętności w różnych obszarach. Prowadzenie kampanii reklamy konwencjonalnej zakłada współpracę z wieloma podmiotami, gdyż reklama tradycyjna to nie tylko ogłoszenia w prasie czy ulotki, a więc poligraficzny charakter działalności.
Reklama tradycyjna to także produkcja spotów reklamowych telewizyjnych, nadruki na koszulkach i kubkach, produkcja smyczy i opakowań oraz materiałów piśmiennych z logo firmy. Wachlarz działań jest szeroki i należy współpracować w tyj obszarze z różnymi firmami.
Obowiązkowe elementy
Do prowadzenia kampanii w internecie konieczny jest bardzo dobry sprzęt komputerowy ze specjalistycznym oprogramowaniem graficznym, programem do edycji tekstu, do tworzenia pdfów i innych plików sformatowanych. Do prowadzenia działalności konieczny jest też odpowiedni program księgowy lub trzeba się zdecydować na wynajęcie biura.
Kolejnym krokiem koniecznym w funkcjonowaniu każdej firmy, a więc reklamowej także, jest stworzenie własnej strony internetowej, a potem pozycjonowanie by znaleźć się jak najwyżej na liście adresów, by uzyskać jak największą liczbę klientów.