Ciekawa i oryginalna reklama – jak to zrobić?

Ciekawa i oryginalna reklama – jak to zrobić?

Tak wiele form reklamowych codziennie dociera do naszych zmysłów, że nie klasyfikujemy już reklamy jako sztuki czy twórczości. To jeden z codziennych elementów życia. Niemniej prowadzenie każdej kampanii reklamowej, czy stworzenie jednego elementu reklamowego wymaga twórczego zaangażowania, oryginalnego podejścia i wykorzystania twórczych zdolności w operowaniu słowem i obrazem, operowania możliwościami informatycznymi i technologicznymi.

Reklama to dziedzina sztuki użytkowej. Na festiwalach reklamy polscy artyści i twórcy są również nagradzani, więc zanim zaczniemy całkiem narzekać na inwazję bezdusznej i bezmyślnej reklamy, zastanówmy się czy naprawdę tak jest.

Jakie funkcje powinna spełniać dobra i skuteczna reklama

Poza warstwą czysto informacyjną reklama musi zawierać elementy przyciągające uwagę potencjalnego klienta. A więc operować zabawnymi lub intrygującymi skojarzeniami, humorem, wiedzą, znajomością zagadnienia. To naprawdę wiele wymagań, które stawiane są przed twórcami.

Reklama spełnia warunki komercyjne, choć niektóre zagadnienia służą podniesieniu świadomości społecznej czy zdrowotnej, jak reklamy lekarstw, czy mówiące o przepisach prawa czy ruchu drogowego. Wiele reklam czy całych kampanii jest prowadzonych na bardzo wysokim poziomie, oglądając reklamy czy zapoznając się z treścią artykułów, nie zastanawiamy się nad ty czy mamy do czynienia z reklamą, artykułem sponsorowanym czy dostarczaniem wiedzy. Dobrze poprowadzona reklama łączy te wszystkie elementy.

Tricki psychologiczne

Oryginalne kampanie reklamowe wykorzystują różne chwyty, w tym także psychologiczne. Jeśli zbieramy naklejki, to możemy uczestniczyć w reklamie, projektując na stronie internetowej reklamodawcy swoją własną naklejkę. Pomysł interaktywny i sprawiający, że zapamiętamy logo firmy, i to czym ona się zajmuje.

Czyli cel kampanii został zrealizowany. Pomysł i strategii tego rodzaju, oryginalnych i niebanalnych jest wiele. Wśród agencji reklamowych również panuje wysoka konkurencja.

Opublikowano